divendres, 28 de gener del 2011

Tendresa

Art al carrer, València, abril10

"En aquell moment, la porta de la casa va obrir-se i Felix, Safie i Agatha van entrar-hi. ¿Qui pot descriure l'horror i consternació que van expressar en veure'm? Agatha es va desmaiar, i Safie, incapaç d'atendre la seva amiga, va fugir de la casa. Felix s'abalançà al damunt i amb força sobrenatural em separà de son pare, als genolls del qual jo m'aferrava. En un arrabatament de fúria, em llançà violentament a terra i em colpejà furiosament amb un bastó. Podia haver-li arrencat els membres un a un, com el lleó esqueixa l'antílop. Però el meu cor era inundat de la més profunda amargor, i vaig contenir-me. Valg veure'l a punt de repetir el cop i , aclaparat de dolor i d'angoixa, vaig marxar de la casa, i enmig del tumult general, vaig amagar-me en el rafal sense que se n'adonessin. "
M.SHELLEY, Frankenstein, 1818, traducció de Quim Monzó